
Woningbouwontwikkeling mooie kans voor Abbenbroek!
Politiek 799 keer gelezenEr is veel enthousiasme voor de woningbouwontwikkeling op het van Hamburg terrein in Abbenbroek, zo ook bij de Nissewaardse VVD. Raadslid Willem van Staalduinen benoemt dat met dit plan de VVD een grote wens dichterbij ziet komen voor een kwaliteitsslag in Abbenbroek. Het biedt een drietal kansen, namelijk bouwen voor de doorstroming in het dorp, bouwen voor een vitaal dorpsleven en bouwen om een mooie kwalitatieve woonwijk te ontwikkelen waar de bewoners graag willen wonen.
Daarom stelde de Nissewaardse VVD graag geld beschikbaar aan het college om een medewerker in te huren. Het is namelijk zo dat de gemeente door de grote hoeveelheid bouwplannen ambtelijke capaciteit tekort komt om dit plan nu verder uit te werken. ‘Gelukkig neemt dit college de woningnood zeer serieus en wordt er hard gewerkt aan meer woningen, maar het zou zonde zijn als door de reeds opgepakte bouwplannen dit plan op de plank zou blijven liggen. Dit is namelijk al zo’n 20 jaar een wens, dus deze kans moeten we nu met beide handen aanpakken voor Abbenbroek!’
Kijk voor het laatste politieke nieuws uit Nissewaard op www.grootnissewaard.nl













