Afbeelding
Foto: stock

LOB stelt vragen over vervoersplan van EBS

Politiek 480 keer gelezen

Nissewaard - Met ingang van zondag 9 december zal het openbaar vervoer op Voorne Putten en Rozenburg worden uitgevoerd door EBS.

Onlangs heeft EBS het vervoerplan gepubliceerd. Het vervoerplan laat zien dat er sprake is van positieve verbeteringen voor de verbindingen tussen het metro station Spijkenisse Centrum en Brielle, Rockanje en Hellevoetsluis. De introductie van het R-net concept met een uitgebreidere dienstregeling ziet LOB als goede impuls voor het openbaar vervoer.

Er zijn echter wel wat gevolgen voor het stadsnet in Spijkenisse. Eindhaltes verschuiven, routenummers veranderen en ook worden grote, 12 meter, bussen vervangen door taxibussen. Vooral op de lijnen 81 en 85 worden de taxibussen ingezet en LOB wil dan ook weten of dat gerechtvaardigd is ten opzichte van het passagiersaanbod. Daarnaast wil de fractie weten of die taxibussen toegankelijk zijn voor passagiers met een rolstoel, rollator of kinderwagen. De haltes zijn immers allemaal aangepast op de lage instap van de Connexxion bussen. Volgens EBS heeft de inzet van de taxibussen te maken met de kronkelinfrasturctuur waar lijn 85 mee te maken heeft. LOB zet daar vraagtekens bij aangezien de lijn grotendeels een vrije busbaan volgt en al jaren wordt uitgevoerd met een 12 meter bus.

Daarnaast wil LOB ook weten of op lijn 87 taxibussen worden ingezet en zo ja, waarom die dan stoppen bij de rotonde en niet verder Hekelingen inrijden. Volgens de fractie is het een optie om lijn 81 te verlengen naar de oude eindhalte in Hekelingen.

Tenslotte wil LOB ook weten wat de gevolgen zijn voor de haltes in Geervliet en Heenvliet. Lijn 101 vervalt, maar de lijnen 403 en 404 rijden met een hogere frequentie.

Kijk voor het laatste politieke  nieuws uit Nissewaard op www.grootnissewaard.nl

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Het laatste nieuws