Afbeelding
Foto: Foto-Ok.nl

PANG! Weg zijn alle deelne-mers van de fiets4daagse!

Actueel 107 keer gelezen

Spijkenisse- Enigszins verlaat kwam burgemeester Cor Lamers met zijn geladen startpistool tevoorschijn, om de ongeveer 100 wachtende deelnemers van de 46e avondfiets4daagse weg te schieten. Binnen een paar seconden waren dan ook alle deelnemers op de goede weg.

De organisatie had dit jaar gerekend op zo’n 200 deelnemers, maar ondanks de oververhitte weersvoorspellingen waren er toch ongeveer 100 deelnemers op komen dagen. Normaal zouden de bewoners van de ZuidWester op hun duo fietsen ook meedoen, maar het was voor hen onverantwoord om deel te nemen.

De waarschuwingen in de weersvoorspellingen gingen van geel naar oranje en zelfs donkeroranje. Dus kon de organisatie best tevreden zijn met de hoeveelheid deelnemers, die toch op hun totaal verschillende stalen rossen stapten.

Voorzitter Kees Compier vroeg wel aan de deelnemers of ze ervoor zullen zorgen, dat er volgend jaar meer fietsers zijn. Dus moeten de sociale media worden ingeschakeld. De voorzitter: ‘De organisatie heeft veel werk aan de voorbereiding en dan is het best fijn als er volgend jaar wel 200 of zelfs meer deelnemers zijn.’

De fietsers waren goed voorbereid, want overal zat in de fietstassen en aan de frames extra drinken. De organisatie had er ook voor gezorgd, dat er bij de stempelsposten extra drinken beschikbaar is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie